Вхід

У вас немає акаунту на Religion.in.ua? Зареєструйтесь

Огляд ЗМІ

21 02 2020   Богдан Гулямов, протоієрей ПЦУ Огляд ЗМІ, Українські

Казус Филарета. Ч.3

Публикуемый нами текст — третья часть исторического эссе «Казус Филарета», посвящённого одной из наиболее влиятельных и противоречивых фигур новейшей украинской церковной истории. Анализируются события Объединительного собора 15 декабря 2018 года, на котором была создана Православная Церковь Украины и избран ее первый Предстоятель. В следующей — заключительной — части эссе автор ответит на вопрос: насколько реалистичен нынешний план Филарета — расколоть ПЦУ и «возродить» Киевский Патриархат.

21 02 2020   Пітер Дікінсон Огляд ЗМІ, Українські

У ПЦУ — річниця. Що це означає для України та Росії

Д0 2014-го питання приналежності до якоїсь церкви для українців не стояло, та віднедавна це ще одна лінія фронту


20 02 2020   Беседовал Станислав Кувалдин Огляд ЗМІ, Закордонні

Диакон Александр Занемонец: Обратно под анафему никого не загонишь

Интервью архимандрита Кирилла Говоруна, опубликованное в «Снобе», представило позицию убежденного сторонника украинской автокефалии о положении в православном мире после создания Православной церкви Украины. Мы решили предоставить слово и тем, кто оценивает ситуацию иначе. Своим видением проблемы со «Снобом» поделился диакон Александр Занемонец, клирик храма Гроба Господня в Иерусалиме, историк-византинист и православный публицист. Он принадлежит к Архиепископии западноевропейских приходов русской традиции, до 2018 года входившей в состав Константинопольского патриархата

20 02 2020 Огляд ЗМІ, Українські

На священника ПЦУ з кулаками накинулися "тітушки" Московського патріархату – подробиці

За кілька днів до нападу, після остаточного рішення суду щодо передачі храму в Припутнях до ПЦУ, в селі були помічені люди на дорогому позашляховику, зазначив вірянин

19 02 2020   Дмитро Крапивенко Огляд ЗМІ, Українські

Українське православ'я. Шанс на одужуання

Православна церква України може стати потужною інституцією, якщо їй у цьому не завадять внутрішні чвари й політика

19 02 2020   Эльмира Шагабудтдинова Огляд ЗМІ, Українські

Молитвы, гаджеты и смирение: чем живет единственный женский монастырь Запорожья

Не многие знают, что в Коммунарском районе Запорожья на базе Свято-Николаевского храма работает небольшой женский монастырь. В обители проживают 14 сестер, которые приняли монашеские обеты и ведут строгий и аскетичный образ жизни. 061 узнавал о том, как монахини борются с искушением, как часто видят своих родственников, какую работу выполняют и зачем становятся на поклоны.

19 02 2020   Беседовал Станислав Кувалдин Огляд ЗМІ, Закордонні

Протоиерей Николай Данилевич: Раскол не устраняется росчерком пера

 В цикле материалов, посвященных году создания автокефальной церкви на Украине, «Сноб» решил предоставить слово как сторонникам принятого решения, так и его резким противникам в русско-украинской православной среде. В этом интервью свою позицию о произошедшем год назад излагает замглавы Отдела внешних церковных связей Украинской православной церкви Московского патриархата протоиерей Николай Данилевич. УПЦ (МП) вместе с РПЦ отказалась признавать решение Вселенского патриарха

18 02 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Чим незвична Українська греко-католицька церква

У п'ятницю, 14 лютого, західна преса пише про таке...

18 02 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Дело Шептицкого: Израиль реагирует на инициативу главного раввина Украины

Председатель правления израильского Мемориального института Холокоста и героизма "Яд Вашем" Авнер Шалев отреагировал на инициативу главного раввина Украины Моше Реувена Асмана о присвоении митрополиту Андрею Шептицкому звания "Праведник народов мира".

18 02 2020 Огляд ЗМІ, Українські

«Ми молимося, тому Бог оберігає» — про життя парафії під обстрілами на Донбасі

Невеличка Андріївська церква в горлівському селищі Гольмівський, або, як його називають місцеві, Гольма, знаходиться всього в 500 метрах від лінії фронту. Її двері не зачинялися весь період збройного конфлікту на Донбасі, як і недільна школа. Навіть під час обстрілів люди приходять до храму: за розрадою і підтримкою. Про те, як бути настоятелем парафії в зоні бойових дій, розповів священник Вадим Морозов, повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ з посиланням на прес-службу Горлівської єпархії.

17 02 2020   Анатолій Демещук Огляд ЗМІ, Українські

Церковна криза в Чорногорії: Що стоїть за зростанням протестів

У чому церковна ситуація в Чорногорії схожа і відрізняється від української?

17 02 2020   Сергій Ксаверов Огляд ЗМІ, Українські

«Мої думки тихі»: антропологія дивного

Українська комедія Антоніо Лукіча «Мої думки тихі», яка вийшла в прокат 16 січня, – не перша українська комедія та навіть не перша смішна українська комедія, адже наше почуття гумору – це справа всього нашого життя, тобто, світосприйняття. Тон та кінематографічна мова цієї стрічки, вочевидь, говорять до аудиторії, яка в Україні ще не мала «свого» фільму. Але тепер має. Чи це гарні новини – під питанням.

14 02 2020 Огляд ЗМІ, Українські

Президент Франції сказав: «Ідіть уперед!» — як «36 пропозицій для справедливого миру» здобувають міжнародну підтримку

12 лютого на Міжнародному семінарі-презентації, який підбив підсумки роботи Комісії «Правда, справедливість і відновлення миру між Росією і Україною спільно з Європейським союзом», було представлено «36 пропозицій для справедливого миру».

14 02 2020   Наталія Кравчук Огляд ЗМІ, Українські

На вигляд церква, а за документами – хата

Непроста ситуація склалася у селі Раків Ліс КаміньКаширського району Волині. Торік релігійна громада прийняла рішення про зміну конфесійної належності храму Благовіщення Пресвятої Богородиці з УПЦ Московського патріархату до Православної церкви України. Відтоді немає спокою у селі…

13 02 2020   Владимир Бурега, профессор, проректор Киевской духовной академии Огляд ЗМІ, Українські

Нужен ли Украине новый церковный календарь?

Непосвященному человеку сложно разобраться, в чем суть этих споров. Да и, вообще, сложно понять, отражают ли эти споры актуальную повестку церковной жизни или являются банальным заполнением информационного пространства в период, когда замирает политический сезон. Что же такое «календарная проблема»? Об этом в специальном материале для «LB.ua» рассуждает Владимир Бурега.

13 02 2020   Підготувала Настя Калита Огляд ЗМІ, Українські

За чи проти: 5 думок про перейменування станції метро «Дорогижичі» на «Бабин Яр»

У соціальних мережах відразу піднялася бурхлива дискусія з приводу доречності нової назви та проблеми пам’яті. Your Art запитав кураторку Дани Брежнєвої, художницю Алевтини Кахідзе, мистецтвознавицю Євгенію Моляр та художників Тіберія Сільваші та Вову Воротньова, що вони думають про можливу нову назву метро.

12 02 2020   Дмитрий Горевой Огляд ЗМІ, Українські

Визит Зеленского в Ватикан: ожидания и реальность

Президент Украины Владимир Зеленский совершил официальный визит в Ватикан в субботу, 8 февраля. Он встретился с папой Римским Франциском, госсекретарем кардиналом Паролином и секретарем по межгосударственным отношениям Полом Ричардом Галлахером. У Зеленского это первый официальный визит к главе Святого Престола. Из украинских президентов только Кравчук и Янукович не ездили в Ватикан. О чем говорили стороны, что решили, а что проигнорировали - читайте в материале LB.ua.

12 02 2020   Соня Кошкина Огляд ЗМІ, Українські

Что такое Молитвенный завтрак, почему это важно и совсем не про понты

В этом году National Pray Breakfast модерировали два конгрессмена: республиканец и демократ.

12 02 2020   Анастасія Станко Огляд ЗМІ, Українські

Уся суть протистояння з Епіфанієм — це боротьба за майно. Інтерв’ю з Філаретом

Кілька днів тому синод православної церкви України виключив його зі свого складу через те, що він систематично не відвідував його засідання. Але сам Філарет каже, що його це не хвилює. У свій 91 рік він вірить, що УПЦ КП існуватиме, і в будівлі, де ми пишемо інтерв'ю, після нього буде керувати його наступник, а не очільники новоствореної об'єднаної церкви. Журналістка hromadske Анастасія Станко поговорила з владикою Філаретом про те, чим закінчиться протистояння предстоятелів, що буде з майном церкви та хто кого вітає з днем народження.

12 02 2020   Віктор Банніков Огляд ЗМІ, Українські

Випробування молодої вдови

Наша сьогоднішня співбесідниця – харків’янка Віра Волкова, їй 47 років. П’ятнадцять років тому у молодої дружини і мами чотирьох синів трагічно загинув чоловік. Історія Віри розповідає про те, що допомогло жінці не зламатися, не впасти у відчай, а зміцнитися духом і йти вперед…

11 02 2020   Валерия Кондратова Огляд ЗМІ, Українські

Провал Кирилла и Путина. Как РПЦ плела большой заговор против Украины и потерпела фиаско

Москва переоценила свое влияние на православный мир. Что это значит для Украины и чем грозит патриарху РПЦ Кириллу

11 02 2020   Тимофей Брик Огляд ЗМІ, Українські

Испытание верой: повлиял ли Томос на голосование за Порошенко

Аналитики до сих пор задаются вопросом, почему усилия Порошенко в получении Томоса не трансформировались в голоса в его поддержку на выборах (укр.)

11 02 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Год Епифания. Филарет на пенсии, реверансы Вашингтону, оппозиция в узде

ПЦУ всего год – трудно пока говорить о каких-то итогах, кроме одного: на фоне внутрицерковных и политических турбулентностей церковь доказала свою жизнеспособность

11 02 2020   Ірина Олійник Огляд ЗМІ, Українські

Замкова церква в Старокостянтинові: українське бароко, елементи готики та нерозгадані фрески

Церква Святої Трійці, що в Старокостянтинові, зведена впритул до замку, була закладена засновником міста Костянтином Острозьким у XVI столітті. Донині вона збереглася практично у первозданному вигляді: кам’яна, невеличка, у незвичному романсько-готичному стилі, з унікальними рослинно-орнаментальними розписами. Частково відкриті у 90-х роках минулого століття фрески поки до кінця не вивчені, а розписи потребують реставрації.

10 02 2020   Екатерина Щеткина Огляд ЗМІ, Українські

Заложники, конкордат и мир любой ценой. Чего ждать от встречи Зеленского с папой римским

Папа Франциск не станет союзником Украины в борьбе против Кремля. Он неоднократно давал понять, что его в наших палестинах интересует только одно – чтобы "перестали стрелять"

НОВИНИ

Всі матеріали

останні коментарі

Київська громада УПЦ (МП) перейшла в РПЦЗ

dima222

dima222 написал:

Ось так - відкрились у людей очі і втікають від Московської церкви подалі... нема там ні віри в людей, ні моралі, ні співчуття, ні духу Божого.
А мене особисто вразило те як самий крутий юриста УПЦМП витіснив православного батюшку з храму. Вот для чего нужны оказывается юристы в митрополии...
Онуфрий же просто продолжает хлопать ушами )))) 
А свщенника и людей очень жалко. Веру так можно всю расплескать.
ПС: как вариант можно переходить в ПЦУ. Там чище... В РПЦЗ счас прихожане тоже прозреют от всех этих кодов и паспортов и экуменизмов... Та же политическая будет подоплевка что и в МП. Корабль вышел в плавание, а куда приплывет, то Бог один знает. Если вообще приплывет... Топят ведь...

Битва за три буквы. Действительно ли УПЦ МП уже не заст...

dutchak1

dutchak1 написал:

Весь этот словесный хоровод имеет отношение к особого “сорта” людям, с которыми мы живем в одной стране и которые называют себя “верующими”, которые придумали себе “Бога”. Ну, в общем, малахольные такие, как несовершеннолетние дети, недееспособные. Е. Щеткина еще называет их “потребители”. В силу этой недееспособности и по примеру других государств им выделили конституционную песочницу. Правда в других государствах еще и запрет для государства влазить в песочницу...Но что не сделаешь для любимого дитя! А тут еще часть этих неразумных деток начали делить Бога и своего Бога опрометчиво прописали в соседнем государстве. С таким же успехом могли прописать на Марсе или на Венере. Игра то ведь. Но суръезные дяди начали играть в ту же игру, начали делить недееспособных на законно рожденных от правильного Бога и не совсем по закону, требуют документального подтверждения прописки Бога, нотариально подтвержденную подпись Бога...Иногда кажется что часть этих взрослых дядей и теток надо дополнительно изолировать, создать новое конституционное отделение или использовать их же методику и строить для них новую песочницу. Назовём ее Страна Д. Ну как в той детской сказке, про деревянного мальчика...

К противостоянию с Константинополем подключилась РПЦвУ:...

dima222

dima222 написал:

Почему для русскоязычной паствы открывает храм группа людей, называющая себя "Украинской Православной Церковью"? wink 

УПЦ (МП) продолжает негласно рукополагать епископов Кры...

dima222

dima222 написал:

Рукоположение сепаратиста Каллиника стало возможным как следствие новой политики команды Зеленского - безразличие к церковным вопросам и компас на сближение с русским благословили Онуфрию и Паканичу поставить еще одного русского человека в МП. Кстати ничем не лучше и новоизбранные епископы. Чем можно объяснить избрание Никодима Пустовгара как не позицией по поддержке русского мира на Черниговщине. Других заслуг у него нету...

Архієпископ-ректор Почаївської семінарії послав «сосати...

dima222

dima222 написал:

Вітання владиці Іову з Івано_Франківської єпархії УПЦ МП: спаси, Господи, владико за Ваші компліменти у нашу адресу! Знаєте, образливо до глибини душі. При скорій зустрічі у Почаєві обовязково зустрінусь з Вами і подивлюся прямо в очі... 

Чи дійде до церковного майдану?

dima222

dima222 написал:

Цікаво що офіційний сайт УПЦ МП має таку собі розлогу колонку де дублює новини із офіційного сайту РПЦ - тут і про Путіна новини і про Медведєва і про російську армію якій РПЦ будє храми... Відкриваєш сайт УПЦ а там новини про Путіна... ото радость із Patriarchia.ru 

Віряни ПЦУ відстояли у Верховному суді право на перехід...

dutchak1

dutchak1 написал:

Ну і що, хтось читав те судове рішення? З чим вітали парафіян і настоятеля храму?

25.          Тому, суд доходить висновку, що в даному випадку спір виник між засновниками та членами релігійної організації - Хустської єпархії УПЦ та релігійної громади - Релігійної громади УПЦ КП, яка вирішила змінити канонічне підпорядкування, подавши заяву про реєстрацію змін до статуту, що свідчить про приватно-правовий характер спірних правовідносин.

26.          У зв`язку з цим, судами попередніх інстанцій було помилково віднесено даний спір до       юрисдикції адміністративних судів, оскільки позовні вимоги у зазначеній справі спрямовані на захист цивільних прав позивача і з огляду на суб`єктний склад сторін спору він має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

wink 

До недавнего времени можно было со снисходительной ирон...

dima222

dima222 написал:

Реально, перечитував іноді біографії наших архієреїв, ужасає те, що більшість немає навіть очної семінарї, і серед них найнайвищі чини архіреїв, даже предстоятелів!... ті що роками мучили свої голови і животи поклали у семінаріях, академіях і єпархіальних послушаніях - в тіні Церкви, а пронирливі і дерзновенні - керують єпархіями... парадоксіс ))) 

Тут священники УПЦ (РПЦ) говорят, мол, что признание ПЦ...

dima222

dima222 написал:

Стаття відмінна. Молодець

Отець Микола Данилевич закрив для мене можливість комен...

dima222

dima222 написал:

Многая лета, отец Андрей

УПЦ МП вже не називає ПЦУ "розкольниками"...

dima222

dima222 написал:

Дякую. Дуже вичерпно і тепер маю багато аргументів на захист ПЦУ перед знайомими з МП. Варто радіти! 

И снова перлы известного запорожского религиозно-полити...

dima222

dima222 написал:

Страшно от таких слов Луки - неужели здоровый человек может такое глаголати? 

Чи має Церква моральне право судити содомітів?

Олександр

Олександр написал:

Короткий зміст матеріалу: Свій хвалить своїх.

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

Onufriy

Onufriy написал:

Цитата: dutchak1
церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці

А слухаючи Гундяєва, так і не скажеш... fellow

Дякую Вам за визнання того, що МП веде антидержавну діяльність wink (звісно трішечки, ну саму крихітку):
Цитата: dutchak1
Позиція організації (МП) стала ворожою окремим проявам держави

Пятилетка сдерживания. Итоги пяти лет правления митропо...

dutchak1

dutchak1 написал:

Однією з основних перешкод в державно-церковних відносинах в Україні є існування т.з науки «релігієзнавство». Назагал це мирне заняття, яке зайняло скромне але менш-більш дохідне місце в явищі української тіньової науки, невелике і замкнене болітце, в якому перетирають свої, далекі від життя, проблемки, плодять докторів і кандидатів філософії. І все би нічого, але в умовах нашої країни ця «наука» зайняла місце між державою і церквами і фактично, самостійно уповноваживши себе на представлення церков, в якості посередника веде діалог з державою. З представників цієї «науки» формуються комітети, департаменти, відділи міністерства яким надалі і доручають те, що в нас названо «державною політикою в області релігії». Зрозуміло, що для більшості держчиновників і законодавців релігія то тьомний лєс і, при виникненні якихось проблем з релігійними організаціями, вони біжать до релігієзнавця, який їм все розкладе «по поличкам». Ну не бігти же їм до тих малохольних, які Богу моляться. Тобто ситуація анекдотична – проголошуючи з усіх трибун про необхідність діалогу з церквами, держава той діалог і відносини імітує, замінює на відносини з бутафорською церквою, утвореною на держзамовлення докторами філософії і політології від релігієзнавства. Причому та побудова почалась ще в 1990 році, коли новоспеченими демократами і викладачами кафедр наукового атеїзму був зліплений союзний релігійний закон де по зразку цивільної громадської організації почали ліпити релігійні. Це була своєрідна резервація для віруючих і в Україні той процес підхопили вже місцеві діячі наукового атеїзму разом з діячами НРУ.

Всі релігієзнавці і викладачі кафедр вміють розказати про різні моделі співіснування держави та релігії, що мають місце у світовій практиці, які, частіше за все, законодавчо оформлені. Але я добавлю, що це є тінь іншої, вищої істин, яка встановлює що спочатку моделі і відносини а потім законодавче оформлення. Загально ця максима в теорії права виглядає так – закони тільки регулюють суспільні відносини і ніколи їх не створюють. Відносини передують законам. І от в нашій ситуації після розпаду СРСР, в ситуації з нульовим рівнем права і відсутністю реальних релігійних організацій як суб’єктів права, перетягнувши до себе конституційний принцип відділення, ми почали ним регулювати відсутні суспільні відносини(!). За цих обставин ті спроби в 90-х роках зробити релігійний закон були приречені. Що і сталось. Перетягнувши слідом за Конституцією цивільне право, ми ним почали регулювати духовні, неправові відносини. І цьому могли б завадити ну хоч якісь, ну хоч елементарні відносини з тими убогими релігійними організаціями. Це не потребує якихось надзвичайних зусиль чи здібностей. Це може навіть релігієзнавець Єленський. Якщо захоче. Наприклад – Єленський любив раніше на різних телевізорах розказувати про важливість автономії релігійної організації і про необхідність її захисту і захисту переходів. Ну і потім він зліпив той закон, Закон Мародерів №4128. І от якби Єленський уважніше придивився до релігійних організацій і до того принципу автономії, він би міг зрозуміти що принцип відділення і принцип автономії це є одне і теж. Або взаємодоповнююче. Принцип автономії в першу чергу означає що організація сама(!) її проголошує, сама визначає її межі а держава тільки бере це потім до уваги. А тому, якщо всі християнські конфесії згідно своїх канонів визначають автономною організацією всю церкву а не парафію, якщо всі конфесії самостійно визначають правила утворення парафій і долю майна - то це і мало би бути одним з основних правил відносин держави і церков. А Конституція це тільки потім констатує як відділення.

Сьогодні цей процес «побудови відносин» продовжують т.з ефективні менеджери, які відчувши своєрідний запит, успішно експлуатують його ресурс. Текст релігійного закону і та діяльність найбільш вповні стали в утворенні організації ПЦУ. В унісон з православною симфонією, з менеджерами від віруючих, в Україні творять близнюка «русского мира». Ось один з них стверджує що УПЦ МП стала ворогом  суспільства. Лукавить, свідомо або по нерозумінню. Позиція організації стала ворожою окремим проявам держави а держава це не є суспільство. Держава це механізм збирання податків, підтримання порядку в суспільстві. Такий же як пральна машина в побуті і стверджувати що пральній машині необхідна церква просто смішно. В суспільстві необхідні якісь відносини держава з церквами, але наша придуркувата машина в своєму існуванні намагається використати церкву в своїх інтересах, інтересах далеких від суспільних. Тому завжди слушне попередження – церква з державою немає ніяких спільних інтересів і їх діяльність не перетинається і не доторкується в жодній точці. І в наших умовах відносини церкви з державою повинні починатись з тези – держава ворог церкви. Можна цитувати одного священника УГКЦ – держава не повинна робити нічого поганого для церкви і нічого доброго. Те, що «УПЦ (МП) всячески демонизируют Минкульт», ну що ж - під час війни завжди виникає потреба в специфічних «законах», текстах. Потреба в людях типу Медінський, Юраш, Єленський і існуючі з обох сторін фронту контори «міністерство культури» перетворилися в розсадники мракобісся.